Heb je al lang een website of plan je een nieuwe website? Sta dan uitgebreid stil bij de belangrijke vraag wat je ermee wilt of wilde bereiken. Waar je vroeger niet verder kwam dan gewoon informeren, zijn er steeds meer mogelijkheden. Een checklist…
Uitgangspunten voor de website
Wat voor product of dienst lever je?
|
|
Hoe ziet je belangrijkste doelgroep eruit?
|
|
Laat de website direct zien aan je doelgroep wat je levert en wat daar uniek aan is?
|
Wat zijn je strategische website doelen?
Informeren over het bedrijf
|
|
Informeren over product / dienst
|
|
Nieuwe e-mail adressen krijgen voor de mailing lijst
|
|
Online verkopen
|
|
Afspraken voor persoonlijke bezoeken genereren
|
|
Uitnodigen voor joint-ventures en samenwerking
|
|
Brand awareness creëren, image building
|
|
Een goed gevoel geven bij klanten en prospects
|
|
Laten zien dat jij of jouw bedrijf een expert zijn
|
|
Nieuwe klanten aantrekken
|
|
Bestaande klanten stimuleren om weer, meer of vaker te bestellen
|
|
De doelgroep een specifieke pagina te laten bezoeken
|
|
Bezoekers meerdere pagina’s laten bezoeken
|
|
Meer te weten komen over bezoekers en klanten via online enquêtes
|
|
Aantal Facebook “likes” vergroten
|
|
“Social proof” verkrijgen door klanten reviews te laten plaatsen
|
|
Anders:
|
Meer uit je website halen?
Bovenstaande punten kunnen helpen om nog eens goed naar je website (plannen) te kijken. Wil je hulp daarbij, neem gerust contact op via 06-28650858.