Heb je al lang een website of plan je een nieuwe website? Sta dan uitgebreid stil bij de belangrijke vraag wat je ermee wilt of wilde bereiken. Waar je vroeger niet verder kwam dan gewoon informeren, zijn er steeds meer mogelijkheden. Een checklist…

Uitgangspunten voor de website

Wat voor product of dienst lever je?

 

 

Hoe ziet je belangrijkste doelgroep eruit?

 

 

Laat de website direct zien aan je doelgroep wat je levert en wat daar uniek aan is?

 

 

 

Wat zijn je strategische website doelen?

  Informeren over het bedrijf

 

Informeren over product / dienst

 

Nieuwe e-mail adressen krijgen voor de mailing lijst

 

Online verkopen

 

Afspraken voor persoonlijke bezoeken genereren

 

Uitnodigen voor joint-ventures en samenwerking

 

Brand awareness creëren, image building

 

Een goed gevoel geven bij klanten en prospects

 

Laten zien dat jij of jouw bedrijf een expert zijn

 

Nieuwe klanten aantrekken

 

Bestaande klanten stimuleren om weer, meer of vaker te bestellen

 

De doelgroep een specifieke pagina te laten bezoeken

 

Bezoekers meerdere pagina’s laten bezoeken

 

Meer te weten komen over bezoekers en klanten via online enquêtes

 

Aantal Facebook “likes” vergroten

 

“Social proof” verkrijgen door klanten reviews te laten plaatsen

 

Anders:

 

Meer uit je website halen?

Bovenstaande punten kunnen helpen om nog eens goed naar je website (plannen) te kijken. Wil je hulp daarbij, neem gerust contact op via 06-28650858.