SEO teksten die online scoren: een extra dimensie aan website teksten

Seo teksten geven een extra dimensie aan website teksten schrijven. Teksten voor het web bevatten altijd al meestal kortere zinnen. Voor de lezer die snel wil weten waar het over gaat. Met een krachtige eerste alinea voor wie alleen tijd heeft voor de intro. En duidelijke tussenkopjes met nog meer essentiële informatie. Dat was al duidelijk. Maar bij SEO teksten zorgen we er per pagina voor dat we onze kern zoekwoorden op de juiste plaatsen verwerken in de tekst.

Paginatitels bevatten de kern van de zaak

Het klinkt allemaal heel logisch. Maar toch wordt het in de praktijk nog weleens vergeten. De hoofdtitel van de pagina’s moet de belangrijkste zoekwoorden bevatten. Kortom, je moet pagina’s creëren (voor zover die er al niet zijn), waarin je belangrijkste kenmerken of diensten genoemd worden in de paginatitels. Net als in echte winkels moet op elk schap duidelijk staan wat erin zit. Op de achtergrond moet Google ook kunnen zien dat het hoofdtitels zijn en dus moeten ze de code H1 van Heading1 meekrijgen. Belangrijk om te checken of dat in het CMS al geregeld is!

Tussenkopjes met extra zoekwoorden

Zijn er meer zaken uit te leggen op de pagina, gebruik dan vooral tussenkopjes met op de achtergrond heading 2 of 3 codes, dus H2 of H3. En wederom moeten daar relevante zoektermen in voorkomen. Het lijkt misschien geforceerd, maar het dwingt elke content manager of SEO tekstschrijver om te kijken wat de essentie van de organisatie of product is en hoe de lezer dat zo snel mogelijk te weten kan komen. Een kwestie van netjes je huiswerk maken!

Google kan teksten begrijpen

De technologie die Google gebruikt om het internet te analyseren en indexeren wordt steeds verder verbeterd en aangescherpt. Google slaat woorden die bij bepaalde onderwerpen hoort als het ware op. Zo bouwt het systeem een grote kennis op over welke onderwerpen hoe worden omschreven. Dat betekent ook dat de inhoud van SEO teksten wordt geanalyseerd. Niet alleen wordt gecheckt of het schap de juiste naam heeft, maar ook of wel echt in het schap zit wat erin moet zitten. Altijd zorgen voor een goede match tussen kopjes en inhoud.

Meta descriptions

Ook op de achtergrond (in het CMS) moet je als SEO schrijver en content manager de zoekmachines laten weten waar de pagina over gaat. Een beknopte samenvatting waarin ook de zoekwoorden weer terug moeten komen. Deze omschrijving wordt getoond bij de zoekresultaten in bijvoorbeeld Google. Vaak is er ook een veld aanwezig voor het plaatsen van de zoekwoorden, maar tegenwoordig doen zoekmachines daar niets meer mee omdat er in het verleden veel misbruik van is gemaakt. Scoren doe je nu op inhoud! Dat maakt SEO teksten schrijven een schone taak…

Hulp nodig met SEO teksten?

SEO tekstschrijven kan een tijdrovende klus zijn als je het er even bij moet doen. Bij Bilancia Marketing Energy nemen we het graag van u over of assisteren op onderdelen. Neem gerust contact op over SEO teksten advies.