Wat zien online prospects van jouw site tussen de Google zoekresultaten? Gebruik deze tip om met één druk op de knop het overzicht van de vermeldingen van al je pagina’s in Google te zien.

Waarschijnlijk heb je zelf weleens gezocht op je belangrijkste zoekwoorden en toen bekeken hoe je belangrijkste pagina wordt vermeld in het rijtje met zoekresultaten. Maar misschien niet allemaal. Wil je toch graag een keer zien of ze niet te kort of te lang zijn? Daar is een aantal mogelijkheden voor. De een is gratis, de ander is betaald (maar dan heb je ook wat).

Gratis gebruik maken van Google site: tip

Een handige en gratis Google tip is “site:”. Je krijgt dan de zoekresultaten te zien van alle pagina’s die Google binnen jouw website heeft gevonden. In SEO termen noemen we dat ook wel welke pagina’s Google heeft geïndexeerd. Je ziet WAT Google heeft gevonden en HOE jouw tekstjes in de zoekresultaten worden getoond.

Ga naar Google en type in het zoekveld het volgende in (met uiteraard je eigen website url):

site:www.jouwwebsite.nl

Tevreden over wat Google laat zien?

En, wat vind je er van? Ik kan me voorstellen dat je op de volgende manieren kunt reageren:

  1. Je bent tevreden en vindt het prima zo
  2. Je ziet dat een of meerdere tekstjes te lang zijn en worden afgebroken met puntjes …
  3. Je ziet dat sommige pagina titels (waar je op kunt klikken) beter zouden kunnen
  4. Je ziet er pagina’s tussen staan die je eigenlijk helemaal niet in zoekresultaten wilt hebben

Is punt 1 het meest van toepassing? Gefeliciteerd. Ben je toch niet helemaal tevreden?
Lees meer over deze site: tip en hoe en waar je verbeteringen aan kunt brengen.

Moz voor uitgebreide analyses

De betaalde mogelijkheid waar je veel over SEO uit kunt halen voor je site is Moz.com (vroeger heette dat SEOMoz). Dan kun je voor een vast bedrag per maand vijf websites volgen en heel specifiek met verbetersuggesties aan de slag gaan. Vooral handig als je zelf veel tijd of energie in SEO kunt en wilt steken. Wat kun je er zoal mee?

  • Belangrijke zoekwoorden per website ingeven en wekelijks zien hoe je daarmee scoort
  • On-page analyses bekijken (rapportcijfers per pagina en verbeterpunten zien)
  • Crawl fouten analyseren (gebroken linkjes, linkjes naar pagina’s die niet meer bestaan)
  • Koppeling met Google Analytics en social media maken om resultaten op 1 plek zichtbaar te maken
  • Kortom, alles wat je nodig hebt om je website- en SEO-huiswerk goed te doen

Persoonlijk gebruik ik Moz met heel veel plezier omdat het allemaal goed visueel gemaakt wordt. Goed mijn huiswerk maken (voor mijzelf of voor mijn klanten) betekent extra groene vinkjes scoren. Speciale rapportages kunnen dat ook nog eens helder maken. En daar hou ik van…

Wil je ook eens zien hoe zo’n Moz rapport eruit ziet en zo kijken of het wat voor je kan zijn? Hetzij door zelf een abonnement te nemen of via mij? Stuur dan even een mailtje.

 

Bron: www.marketingenergy.nl/hoe-laat-google-jouw-paginas-zien/